top of page

גירושין בשיתוף פעולה - כי אפשר וכדאי להתגרש היום אחרת

"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו אך האומללות אומללות כל אחת בדרכה."

טולסטוי, אנה קרנינה


כן ככה זה... את הסיפורים הדרמטיים, פוערי העיניים ושומטי הלסתות שומעים בדרך כלל רק על משפחות בסערה. ובדרך כלל בשלב שבו הן מתפרקות. הבגידות, הנקמות, החלפת המהלומות, המאבקים הכספיים, המלחמה על הילדים...כשאלו מגיעים לנקודת רתיחה - כאילו נשכחו הימים היפים, האהבה, הכבוד ההדדי. זה השלב בו מגיעות המשפחות לשלב האומללות, ושם בדרך כלל צריך מישהו שיזכיר שגם הגיע זמן פרידה - הרי שלא נגמרה המשפחה.


אז האם באמת אפשר להיפרד מבלי לשבור,להכאיב לסחוף את כל הקן המשפחתי למאבק משפטי ממושך שימשוך כל אחד/ת לקצה שממנו הדרך חזרה היא כמעט בלתי אפשרית ? כן! אפשר אחרת ! ויום המשפחה זו הזדמנות מצויינת להכיר לכם את הדרך שתשאיר אתכם משפחה , על אף הגירושין.

קוראים להליך הזה גירושין בשיתוף פעולה (גשת"פ בשמו המקוצר או COLABORATIVE בשמו הלועזי). בגשת״פ, בשונה מתהליך הגישור שכבר יחסית מוכר בשנים האחרונות - כל אחד מהצדדים מיוצג על ידי עורך/ת דין מטעמו אשר הוסמכו בניהול תהליך זה. בשל הרגשות החזקים שנילווים לתהליך הפרידה משתפים עורכי הדין פעולה גם עם יועצים רגשיים במידת הצורך ויועץ פיננסי שיסייע לחלוקת ההון המשותף - כאשר העבודה מתבצעת כעבודת צוות והמטרה העיקרית היא ל"תפור" הסכם שיתאים בדיוק לאותה משפחה ויתן לה מענה הוליסטי שיביט על מכלול הבעיות וימצא פתרונות מתאימים והסכם שישקף את הצרכים והאינטרסים של כל אחת ואחד מבני הזוג בתהליך הפרידה. וכל זה ללא מאבקים משפטיים ממושכים בבתי משפט , והסיבה היחידה לראות את הערכאות המשפטיות תהיה כדי לאשר את ההסכם . עורכי הדין המלווים בתהליך הגשת"פ מנועים מלייצג את בני הזוג בהליך משפטי כך שהעבודה בתהליך היא עבודה נטולת אינטרסים מתוך רצון אמיתי של אנשי המקצוע להוביל אתכם להסכם נכון לצד ליווי ויעוץ משפטי צמוד לאורך התהליך. הליך הגשת״פ הינו גישה חדשנית ויחסית חדשה בישראל ומובל בשלב זה ע״י קבוצת עורכי דין מתחום המשפחה המאמינים שדרך ההידברות ופתרון הסכסוכים מחוץ לבית המשפט היא הדבר הנכון בהליך גירושין והליך כזה מקבל גוון אחר ושפה אחרת למאבק, אלו מאפשרים לבני הזוג להשאר משפחה גם אחרי שהגירושין מסתיימים.

הזוגות אותם כבר יצא למשרדינו ללוות בתהליך זה מעידים כי למרות העצימות הגבוהה של הקונפליט בו הם היו מצויים בתחילת הדרך - תהליך הגירושין בשיתוף פעולה הביא את הפתרון הטוב ביותר עבורם, ואיפשר להם לנהל את המאבק באופן מכובד ששמר מצד אחד על האינרטסים שלהם, אך לא הותיר את המשפחה פצועה ומדממת.


אז בסימן יום המשפחה, תעצרו רגע לחשוב:

פעם אהבתם, פעם בחרתם להתחתן/לחיות יחד, בחרתם להביא ילדים לעולם המשותף שלכם, עשיתם כל כך הרבה בחירות. ועכשיו נכון יהיה שגם בזמן משבר תבחרו נכון - גירושין בשיתוף פעולה, זו הדרך הנכונה להתגרש ולהישאר משפחה. מעוניינים בפרטים נוספים על ההליך? הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח לספר לכם יותר.

לקראת הליך גירושין?

חשוב לברר את זכויותיכם ולקבל את מה שמגיע לכם

הכותבת היא עו"ד מומחית לענייני משפחה וירושה, אולם האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
bottom of page