top of page

אבות גאים ותהליך הפונדקאות בארץ- עוד צעד בדרך לשוויון

באחד הפוסטים האחרונים, סיפרתי לכם על "חוק הפונדקאות" אשר עדיין מפלה אבות גברים ומונע מהם להביא ילדים בתהליך פונדקאות בארץ ומאלץ אותם לפנות להליך פונדקאות בחו"ל, דבר אשר מוליד קשיים כלכליים ופרוצדוראליים לא פשוטים.

נכון להיום, ע"פ ההגדרה בחוק הפונדקאות (נקרא- "החוק לנשיאת עוברים"), רק בני זוג שהם גבר ואישה, או אישה ללא בן זוג, רשאים להתקשר בהסכם עם פונדקאית לצורך הבאת ילדים לעולם. ומה עם גבר וגבר שחיים ביחד ורוצים להקים משפחה? נכון לעכשיו, לא במדינתנו.

בתאריך 27.2.20 קבע בג"ץ בפסק דין חלקי שהחוק איננו חוקתי כי הוא מפלה גברים יחידניים ובני זוג שהם שניהם גברים תוך פגיעה בלתי מידתית בשוויון ונתן למדינה שהות של שנים עשר חודשים לשנות את ההגדרות בחוק כך שלא יפלה אבות ממין זכר.

עברו חלפו להם החודשים, ולמרבה הצער – אין התכנות פוליטית לשינוי החוק ! וזה בעצם אומר שתיקון החוק אינו בראש סעד עדיפויותיהם של היושבים בכנסת והמדינה הפרה את הוראות פסק הדין החלקי. ואותם אבות? עדיין מופלים לרעה בחסות החוק.

וכיום בתום שנה מפסק הדין החלקי, בג"ץ אמר את דברו בשנית בפסק דין תקדימי . בתאריך 7.8.21 קבע בג"ץ כי בתוך 6 חודשים מקבלת ההחלטה תבוטלנה ההגדרות המפלות בחוק והפרשנות הנכונה תהא רחבה כך שגם אבות יחידניים ובני זוג ממין זכר יוכלו להביא ילדים בהליך פונדקאות בארץ.





הצדק נעשה, תם ונשלם עוד שלב בדרך לשוויון... והדרך עוד ארוכה אבל היא לאט לאט נסללת בכיוון הנכון.

ובהזדמנות זו אאחל לכל האבות הגאים שיהיה בשעה טובה ובמזל טוב.

מצרפת לכם את פסק הדין המלא, אתם מוזמנים לכתוב לי מה דעתכם בנושא.

פסק הדין של בגצ - הפונדקאות
.pdf
Download PDF • 92KB

לקראת הליך גירושין?

חשוב לברר את זכויותיכם ולקבל את מה שמגיע לכם

הכותבת היא עו"ד מומחית לענייני משפחה וירושה, אולם האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
bottom of page